½ Revolution (2011)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Omar Shargawi en Karim El Hakim

Januari 2011, het centrum van Caïro, Egypte. Een hecht groepje activisten en vrienden uit dezelfde buurt - nabij het Tarirplein - strijdt om te overleven en bijeen te blijven te midden van de escalerende protesten om hen heen. Regisseurs Omar Shargawi en Karim El Hakim gaan de straat op en vangen de historische gebeurtenissen in beeld; datgene wat buiten bereik blijft van de wereldmedia. Vrienden en buren komen samen en moeten vechten om de politie en gewapende bendes die de straten bevolken het hoofd te bieden. Een intuïtief, 'handheld' portret verteld wordt met kleine, spontane momenten dat de kijker een plaatsje op de voorste rij van de Egyptische Revolutie biedt.