How to Draw a Bunny (2002)

Documentaire

geregisseerd door John W. Walter
met Ray Johnson, Gerald Ayres en Chuck Close

Het leven en werk van kunstenaar Ray Johnson was in nevelen gehuld. Niet enkel op het moment van zijn sterven, maar gedurende zijn hele carrière. Hij was één van de sleutelfiguren van de popart en kreeg bekendheid als één van de 'oervaders' van de mail art, en als maker van buitengewone collages. Hij werd echter overschaduwd door tijdgenoten als Warhol, die wisten hoe ze de wereld moesten manipuleren. Johnson leefde als een kluizenaar en werd ook wel 'New Yorks beroemdste onbekende kunstenaar' genoemd. Toch wist hij het commerciële en kritische establishment uit te dagen.

Meneer Bungel