Mickey the Kid (1939)

geregisseerd door Arthur Lubin
met Bruce Cabot, Ralph Byrd en Zasu Pitts

De crimineel Jim Larch probeert zijn zoon Mickey te laten opgroeien in de sloppenwijken, totdat hij een bankbediende doodt tijdens een bankoverval. In eerste instantie stuurt Jim zijn zoon naar zijn oma, maar wanneer agenten van de overheid hem dreigen te arresteren, haalt hij Mickey op en vlucht met hem. Jim en Mickey kapen een schoolbus vol met kinderen, maar die loopt onverwachts vast in een sneeuwjacht. De gewetensvolle Mickey weigert om te vertrekken en de kinderen in de kou achter te laten. Uiteindelijk gaat Jim op zoek naar hulp, maar wordt helaas neergeschoten. Mickey moet nu de kinderen zien te redden.