Roadside (2013)

Horror / Drama

geregisseerd door Eric England
met Ace Marrero, Katie Stegeman en Alan Pietruszewski

Dan Summers en zijn zwangere vriendin Mindy zijn onderweg met hun auto. Maar dan worden ze op een afgelegen bergweggetje gevangen genomen in hun eigen auto door een gewapende man. Ze zullen nu moeten vechten om te overleven.

avatar van HALVE TAMME.
Trailer ziet er niet onaardig uit.

avatar van tattoobob
Net Contracted (2013) gekeken en vond ik zeker vermakelijk....de eerste twee films van hem sla ik even over vanwege de recenties!!
Deze film heb ik ook wel oog naar,ik ben benieuwd.

avatar van Oliveri
Vergezochte thriller/horror die zich vrijwel uitsluitend afspeelt op een verlaten weg, waar een jong stel onder schot gehouden wordt door iemand die zich verstopt heeft in de bosrand. Ofschoon de film best spannend begint zakt het geheel al snel naar een bedenkelijk niveau en treuzelt het naar de overigens weinig bevredigende climax.

Horror? Vond het eerder een thriller en dan een dramatisch slechte! Slecht acteerwerk en irritante karakters op zich, dan gaat het om een psycho die terroriseert maar met een stem die je eerder zou verwachten bij RTL Boulevard, vond het een vervelende film en veel te ver gezocht allemaal, samengevat een irritante saaie film waar ik best spijt van heb 'm gekeken te hebben, tijdverspilling.

avatar van dirkjan73
Ga m binnenkort kijken

Ik zou als ik jou was een goeie opzetten Dirkjan, geloof me nou niks aan !
Maar ok, het is mijn mening, hoeft niet alles te zeggen, benieuwd naar de jouwe na het zien van.
Groetjes Goed Weekend FilmFreaks!

Aardig gegeven soms ook wel spannend maar de film wordt verneukt door het debiele einde , soms vraag ik of sommige regisseurs nog wel in het bezit van hun volle verstand zijn, echt jammer... Deze regisseur is zeker niet en zou moeten worden opgenomen...

avatar van Rickyman
Dit is niet echt een horror, maar eerder een thriller met een prima duister en dreigend sfeertje, dat nog best spannend word en soms grappig is.
Een simpel en kort maar effectief filmpje, alleen jammer van de twee slow-motion scènes en het te makkelijk einde. Acteerwerk is gewoon prima.
Een leuk tussendoortje.

avatar van bjerik76
aardig filmpje, in de sfeer van Phone booth.
alles speelt zich dit keer af voor een auto waar een persoon in contact staat met een sluipschutter. 90 min is dan ook lang genoeg.

De zwangere vriendin van Dan speelt een behoorlijk verwend irritant mens, dat je denkt dat zij ook wel een gericht schot kan krijgen om wat te kalmeren en te zeuren.

Aardig filmpje, met een beetje een raar eind.

begriijp niet echt de keuring horror.

avatar van Rickyman
Meer een on the road movie.
Met zelfs een simpel schikmomentje die je in de meeste horrors niet tegenkomt. En vond ik het ook goed gedoseerd zodat het simpele verhaaltje niet saai of langdradig wordt.
Duurde dan ook niet te lang, zo'n uur en een kwartier zonder aftiteling.
Dan wilde ook nog sigaretten kopen, de goede man achter de balie raadde dat nog af, maar zei pas te kunnen stoppen als z'n vriendin niet meer zo zou zeuren..

avatar van Roxpandabeer
Redelijk aardige film, wel eerder een thriller dan een horror. Maar door het afgesneden einde toch heel veel punten minder! Als de regisseur nou wat anders had bedacht en het iets langer liet draaien hadden de punten ook hoger kunnen worden.

avatar van Shinobi
"There's a man out here with a gun."

Van de regisseur van Contracted (2013) zie ik, helaas niet zo vermakelijk.

Het gegeven van een stelletje dat door een mysterieuze man onder schot wordt gehouden is best interessant, maar de uitwerking laat gewoonweg veel te wensen over. Op zich begint het nog wel oké en is er vanwege de opmerkelijke omstandigheden i.c.m. de nachtelijke setting zelfs enige vorm van spanning aanwezig.

Toch weet 'Roadside' vrijwel niets te doen met de opzet, omdat het vervalt in - domme - dialogen die nergens over gaan. De slechte slow motion scènes op momenten helpen daar niet bij en bevestigen alleen maar wat een B-film dit is. Bovendien slaat het abrupte einde als een tang op een varken.

Al met al een zwaar ondermaatse 'horror' die je gerust kan overslaan. Gelukkig is de speelduur niet zo lang.

1,5 Sterren.

avatar van Daan258
Vreselijke film.
Begon nog best aardig maar na een half uurtje had ik wel gezien.
Vol clichés en vol fouten domme personages die domme beslissingen nemen en een onwijs simpel en saai einde.

avatar van MLO
MLO
Ik had graag het motief van de dader geweten, daar wordt echter niets duidelijk van - hierdoor voelt het extra zinloos om de film gezien te hebben . Daarnaast zijn 1 uur en 9 minuten geen 90 minuten (oftewel, filmduur klopt niet)

avatar van Gang_Star
Matige thriller met een aardige sfeer. Helaas is het nergens spannend en zit er ook geen vaart in. Daardoor is de korte speelduur er één die aan doet voelen of het een stuk langer is.

avatar van Phantasm
Enorm vervelende film die veel te eentonig is. Slaapverwekkend.
Hoezo horror???