King of the Bullwhip (1950)

1 stem

Western

geregisseerd door Ron Ormond
met Lash La Rue, Al St. John en Jack Holt

De marshals Lash en Fuzzy krijgen de opdracht om de gemaskerde 'El Azote' op te pakken. Wanneer Lash zijn kunsten met de zweep laat zien, wordt hij ingehuurd om zich voor te doen als El Azote. Op die manier moet de bandiet wel uit zijn schuilplaats komen. Lash zijn ware identiteit komt boven en hij wordt gevangen genomen door de handlangers van El Azote.

Aangenaam verrast door deze western die meerdere prima momenten kent. De achtervolging
op de postkoets aan het begin van de film, de knokpartij in de saloon en het slotgevecht, een
duel van de twee mannen met de zweep. Eens wat anders dan met pistolen.