• 8.353.905 stemmen

Parts of the Heart (2012)

Drama | 90 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Indonesië

Geregisseerd door: Paul Agusta

Met onder meer: Endy Arfian, Ardy Rinaldy en Bunaya Yulius

IMDb beoordeling: 5,6 (35)

Oorspronkelijke taal: Indonesisch

Plot Parts of the Heart

Acht contemplatieve korte films tonen acht stadia in het liefdesleven van Peter, homoseksueel in Jakarta. Ze vertellen, in chronologische volgorde, over Peters eerste verliefdheid op tienjarige leeftijd (in het segment Stolen Kiss), zijn eerste seksuele ervaring (The Game Kiss), liefdes verloren aan de dood (Solace) of vermorzeld door de druk van een traditionele maatschappij (The Last Time), de moeilijke tijden in een lange relatie (3 en The Couch and the Cat), tot aan een flirt met een jongere man als de veertigjarige Peter getrouwd is (Why Isn't Peter Happy?).

Peter Umur 10 Tahun

Peter Umur 15 Tahun

Peter Umur 18 Tahun

Peter Umur 24 Tahun

Peter Umur 28 Tahun

Peter Umur 32 Tahun

Peter Umur 36 Tahun

Peter Umur 40 Tahun

Banu (dalam segmen Stolen Kiss)

Marko (dalam segmen The Game Kiss)

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Er kloppen wel een paar dingen niet aan deze film. Belichting in de eerste scenes is lelijk, het acteren van sommige Peters niet zo overtuigend en de matige liedjessoundtrack had ik na het tweede liedje echt wel gehoord en toen kwamen er nog een paar.

Maar deze film is dan weer zo eenvoudig, persoonlijk, hartverwarmend en oprecht dat ik daar erg simpel overheen stap. De film bestaat uit acht kleine vignetjes, acht fases uit het leven van de homoseksuele Peter en uit alles is te halen dat deze film zeer autobiografisch is, van de eerste gevoelens, tot de eerste vriendjes tot aan de gezapige sleur die een relatie kan worden. Goudeerlijk, zonder opsmuk, met veel zelfspot en veel liefde gemaakt. En dan luister ik wel door de soundtrack heen.