Adieu les Roses (1994)

Frankrijk

geregisseerd door Philippe Venault
met Maria Pacôme, Philippe Caroit en Grace De Capitani

Terwijl het landgoed al meer dan een eeuw familiebezit is, wordt Hortense nu gedwongen het te verkopen. Haar zoon Nicolas wil persoonlijk de meest geschikte koper selecteren, want hij wil niet dat het prachtige landgoed in handen valt van de eerste de beste rijke nietsnut. Wie zal het worden? De danseres van de Folies-Bergère? Het bourgeois koppel met hun brutale kind? Of misschien wel de romanschrijfster, die het voordeel heeft knap en alleenstaand te zijn. Nicolas heeft zich al voorgenomen om te trouwen met de nieuwe eigenares, zodat het landgoed in de familie blijft.