• 8.356.566 stemmen

Genre: Horror / Komedie

Alternatieve titel: Little Devils

Geregisseerd door: Fred Olen Ray

Met onder meer: Priscilla Barnes, Michelle Bauer en Robert Vaughn

IMDb beoordeling: 3,9 (212)

Plot Witch Academy

De mooie, maar naïeve studente Becky is vastbesloten om lid te worden van de populairste studentenvereniging op de campus. Haar potentiële clubgenoten lijken er meer in geïnteresseerd om haar te onderwerpen aan allerlei pijnlijke ontgroeningsrituelen dan om haar vriendin te worden. Op een nacht mijmert Becky hardop dat ze bereid zou zijn om haar ziel te verkopen, om net zo rijk en mooi als haar clubgenoten te worden. Dan verschijnt de Duivel zelf..

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Fredje! Naamgenoot van mijn kat. Een grootheid in de pulp. Actief sinds begin jaren 70 en 'still going strong'. Al is 'strong' wellicht wat misplaatst, zeker tegenwoordig. Het was in de jaren 90 dat hij (na zijn successe in de 80's, vooral met Scalps (1983) en Hollywood Chainsaw Hookers (1988) ) nog een aantal keren leuk uitpakte. Evil Toons (1992) is daarvan de meest in 't oog springende, die ligt hier klaar op blu-ray. Iets later kwam Hybrid (1997) , een Alien knock-off en één van mijn huidige favoriete Olen Ray flicks. Dus genoeg reden om vol goede moed aan Witch Academy te beginnen. Met Robert Vaughn als duivel en enkele Fred-regulars (Michelle Bauer) en andere dames die zich al met enige regelmaat in soortgelijke pulp lieten zien. Het hele gebeuren is te stompzinnig voor woorden, met extreme overacting (zeer zelfbewust, over de top) en rare herhalende grapjes (de ontploffende telefoon?). Maar het is een vermakelijk schouwspel, met veel softcore erotiek en cheesy effecten. Gare maskers, wat bovennatuurlijke shit en veel onderling geouwehoer. Je moet er van houden...