• 8.479.465 stemmen

Alternatieve titel: Coming Home

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Frédéric Videau

Met onder meer: Agathe Bonitzer, Reda Kateb en Hélène Fillières

IMDb beoordeling: 6,1 (362)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot A Moi Seule

Na acht jaar gevangenschap wordt Gaëlle plotseling vrijgelaten door Vincent, haar ontvoerder. Gedurende die tijd waren de twee volledig op elkaar aangewezen en leerde Gaëlle elke dag opnieuw dat ze haar vrijheid moest verdienen. Nu is Gaëlle echt vrij, maar moet ze zich zien aan te passen aan de voor haar vreemde buitenwereld, te beginnen bij haar ouders.

Gaëlle Faroult

Vincent Maillard

Sabine Faroult

Juliette, la femme du train

Gaëlle à 10 ans

Le médecin de garde

gauke

Het verhaal wordt nuchter en terughoudend verteld in deze film over een verschrikkelijke daad, maar in de eerste plaats over het trauma van een moedig meisje. Onbewust gaan he gedachten naar het gebeuren van een aantal jaren terug in Oostenrijk. De scènes tussen het meisje en haar ouders vond ik het sterkst. Echter ik had meer over de achtergronden van de dader willen weten, meer over het hoe en waarom. Dat maakt mij ambivalent over deze film.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Mooie film, goed geacteerd door Agathe Bonitzer. Boeiend!