Collision Earth (2011)

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Paul Ziller
met Kirk Acevedo, Diane Farr en Chad Krowchuk

Een enorme komeet botst tegen de zon op. Er vindt een explosie plaats en daardoor komt Mercurius in de baan van de aarde terecht. De enige redding is een geheim wapen van het leger, dat Mercurius kan vernietigen voordat de planeet de aarde ramt. Het wapen wordt echter al twintig jaar verborgen gehouden. Een race tegen de klok begint.

avatar van filmfan1967
Eén van de weinige nieuwe films die Syfy de afgelopen weken uitzond. Waarom herhalen ze toch steeds dezelfde films (terwijl ze inmiddels toch een behoorlijke back-catalogue moeten hebben; er zijn inmiddels meer dan 200 zogenoemde original Syfy films gemaakt), waarom zendt Syfy Nederland niet alle nieuwe Syfy films uit (in de VS verschijnen er iedere maand tenminste twee nieuwe films) en waarom vind je tegenwoordig meer, niet eerder vertoonde Syfy films op andere kanalen ("Triassic Attack" vorige week en "Morlocks" deze week op RTL7)? Goed, dat was de ergernis van een fan van Syfy-films die niet erg tevreden is over de Nederlandse Syfy-zender.

Dan deze film. Middelmatig, niet erg bijzonder, het verhaal wordt te serieus gebracht, de CGI is vaak lachwekkend (de auto's die uit de lucht vallen) en de hoofdrolspeler Kirk Acevedo weet niet echt een geloofwaardig personage, met emoties, neer te zetten.

avatar van kalehein
Openingsscene is anders wel een goede. Zit m nu te kijken op syfy. Die film hiervoor (alien tornado) was een lachertje maar dat is syfy over het algemeen al haha

Okay... Na 10 minuten snap ik de opmerking over de CGI, die is inderdaad zwakjes

avatar van henkula
In het verhaal zaten fouten genoeg, als ik daar op ga letten zat er ook geen spanning in.

avatar van Petina
Wat een waardeloze bout film. Ik heb mij echt moeten dwingen om tot het einde te kijken.
Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n regisseur dacht dat hij een top film had gemaakt.
Nee, dit is zonde van mijn tijd geweest...