Arctic Blast (2010)

Canada / Australië
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Michael Shanks, Alexandra Davies en Indiana Evans

Een onderzoeksschip van de VS ligt in de Antarctische oceaan op 150 kilometer van de kust van Australië voor een onderzoek naar de ozonlaag. Plots wordt het schip getroffen door een golf van ijskoude lucht die alles en iedereen in een mum van tijd bevriest. Jack Tate, een briljante natuurkundige verliest vanaf het land het contact met het schip. Wanneer Jack achter de bizarre dood van zijn collega's komt gaat hij op onderzoek uit. Door de verschillende puzzelstukken samen te voegen kan hij maar een ding concluderen: Er volgt een nieuwe ijstijd! Maar wanneer Jack zijn ontdekking voorlegt aan de wetenschap wordt hij aangekeken op zijn slechte verleden en weigeren ze te luisteren naar zijn oplossing om de planeet te redden.

avatar van Bozkurt
Heel simpel gezegd t is een B-Film, en zoveel sterren is wel erg overdreven wel realistisch blijven he met stemmen aub.

avatar van MGpower
Kennen we dit niet al uit The Day After Tomorrow?
Plot klinkt als een regelrechte rip-off...

Een B-film die best aangenaam was om te kijken , we hebben het al vaak gezien maar deze kon er net mee door.

avatar van blessing
trailer lijkt goed te zijn
ga straks een poging wagen

dominion
Poster is erg mooi maar de film lijkt me wel heel erg B.

avatar van jusatw
Wat een beroerde film! stomme fouten die er in zitten.
Toch nog 1.5 ster voor de moeite die ze hebben genomen om hem te maken

avatar van @quikfit
Voor een 12 in een dozijn "rampen" film viel deze nog wel mee.

avatar van gijsvogel
Een Flop 100 topper in the making...!

Een van de belangrijkste aspecten van een rampenfilm zijn de special effects.
Deze moeten de films in dit genre dragen en je shockeren of verbazen.
Maar goede special effects zijn kostbaar en wanneer niet goed uitgewerkt ziet het er vaak lachwekkend en vooral nep uit.
Zo ook in deze "Arctic Blast". Ondanks dat men de effecten al had beperkt to het minimum ( kijker moet het voornamelijk doen met een grote wolk)
ziet de schade er na aanrichting van de vrieskou aan mens en omgeving er vaak goedkoop en nep uit. En dat is dodelijk voor een rampenfilm.
Combineer dat met een standaard verhaaltje en er blijft niet veel over meer te genieten.
Niet gezien is zeker niet gemist.

avatar van SaNDuTjE
Uiteraard waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen bij de film en dat bleek niet onterecht.

Redelijk verhaal maar bedroevend geacteerd en effecten waarbij je de tranen in de ogen schieten. Wat mij betreft krijgt deze film 'komedie' als genreaanduiding want ik heb bijna de hele film hoofdschuddend gelachen.

2* enkel en alleen daarvoor

avatar van Grunner
Leuke film voor een druilerige zondag, het verhaal was niet eens zo slecht en komt ook nog enigszins geloofwaardig over. De special effects en de acteerprestaties zijn van een treurig niveau, hier moet je doorheen kunnen prikken...

avatar van sylphil
Er is al genoeg gezegd over de "special" effects en de rest van dit mormel.

Wat een --ramp--film...

avatar van fritsy
B-film voor op SyFy Channel.

special effects waren wat lafjes vond ik, maar je kunt de film can ook in de B-categorie plaatsen.
ik heb tijdens de film zitten ergeren aan het acteerwerk en achterlijke gedrag van de personages.
dit haalde wat mij betreft het toch al niet zo sterke plot onderuit.

toch was het een film die wederom (ik zeg dit vaak): goed weg te kijken was, als je echt niet weet wat je moet kijken kan je deze altijd opzetten.

avatar van henkula
ik heb de kop van Bruce Davison de laatste tijd teveel gezien. die zou toch allang binnen moeten zijn, het is geen slechte acteur, maar duikt te vaak op in dit soort onzin films. sf vind ik altijd vaak leuk, daarom kijk ik.

avatar van vampyrmaiden
spannende film, niets vernieuwends maar heeft mn aandacht toch de hele anderhalf uur vastgehouden. 3***

avatar van tukker1966
stinissen schreef:

Loop intussen al heel wat jaartjes op moviemeter rond,en lees meestal wel de meningen van de oudere garde.....
Maar, stinissen,ben het altijd wel eens met je quotes en meningen,maar deze film een 2,5 geven?
Heb em puur tot het einde afgekeken om te zien of die 2,5 er nog zou komen,maar nee.
Wat een amateurisme pur sang deze film...als deze 2,5 krijgt dan zou The Day After Tomorrow dus 5 sterren moeten krijgen...dus niet.......lijkt me
1 ster. deze ..............The Day 3,5 ster.....

avatar van gijsvogel
Wat een slaapverwekkende tijdsverspilling.

Slecht acteerwerk, fouten die maar blijven opstapelen, beroerde special effects.
Doe jezelf een lol en kijk wat anders.

Ansje1987
Whahaahaha wat een film jongens!!

Echt verschrikkelijk..

Dat meisje wat bij het strand bevriest, echt te komisch en te dom!!

Succes met de mensen die hem gaan kijken!

Aardig verhaal in deze film, de zoveelste film die te maken heeft met de invloed van de mens op het klimaat en de rampen die het kan veroorzaken.
Zoals ik al zei, het verhaal is redelijk goed, maar de uitwerking is dat zeker niet.
De film komt door de belabberde speciale effecten nogal goedkoop over, en ook de vertolkingen zijn niet van het beste dat ik al heb gezien.
Maar het is eens een leuke film om een avondje mee te vullen.

avatar van treinstel
De mens gaat zijn eigen ondergang veroorzaken....en dat blijkt dus uit deze film.
De ozonlaag is zwaar aangetast en daardoor kan de vrieskou uit de ruimte de aarde bereiken....
een leuk gegeven voor een spannende SF film.
Ik heb deze met belangstelling helemaal afgekeken en moet bekennen dat ik wel eens betere heb gezien, maar ook veel slechtere...
Voor een low-budget film is deze zeker best aardig te noemen.

avatar van blurp194
Tenenkrommend slechte effects, slecht gespeeld, ongeloofwaardig flutverhaal. En dan ook nog eens heel kwalijke paniekzaaierij over het klimaat. Te triest voor woorden.

Als vermaak kon deze film prima dienen. Het meeste hebben we al eens gezien. Om nu te zeggen: wat een superfilm, nee. Maar ook niet ongelofelijk slecht.

avatar van madmax1
Begint niet slecht, en dacht loopt niet zo als hier wordt vermeld.
Maar gelijk weer die echtscheiding erin en een hypernerveuze dochter was het gelijk over,spreek ik nog niet over die ontploffing.
Allemaal als eens gezien alleen niet zo amateurachtig

avatar van Uzza_Sparta
fritsy schreef:
B-film voor op SyFy Channel.

gisteren was ik deze ook tegengekomen op die SyFy channel.
Meestal zijn hun films zelfs slechter dan B-films! Deze was in vergelijking iets beter maar in vergelijking met andere films toch niet goed genoeg om serieus genomen te worden.

avatar van MRDammann
Het is dat ik een goeie concentratie heb, anders had ik deze film nooit af kunnen kijken. Het idee is leuk, maar slecht acteerspel, evenals de special-effects.
Het krijgt nog 1,5 punten vanwege het feit dat ik de film heb afgekeken, voor de rest was de film niet bijzonder. En misschien ook wel een beetje voor sommige actrices die er alleen in zaten om mooi te wezen.

avatar van Mr. Chiel
Heb me niet verveeld bij deze film. Best een leuk verhaal, ondanks dat het natuurlijk allemaal heel erg standaard is. De effecten zijn meestal best oke, nat als de acteurs. Niet heel bijzonder allemaal, leuk om eens gezien te hebben.

avatar van moviemafketel
Toch nog meer stemmen en reacties dan ik verwacht had bij deze film.
Het is uiteraard een lekkere no-brainer met absurd zwakke special effects, maar toch bleef ik kijken. Het was allemaal niet best natuurlijk, maar zelfs dan kun je plezier hebben van andere zaken. Erg gegniffeld om de mensen die in 1 seconde bevroren. Vreemd dat ramen niet gewoon braken en dat de vrouw en schoonouders van Jack het overleven is te bizar voor woorden natuurlijk terwijl ze er middenin zaten.
De actrices zijn duidelijk uitgekozen op hun uiterlijk en niet op hun acting-skills. Maakt niet uit verder hoor, keek graag naar ze.
Het is soms wat belerend allemaal wat hier en daar wat ergernis bij me opriep.
2 sterren dekt de lading wel.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, viel me heel hard mee deze film, in ieder geval geen neppe rampenfilm, maar een best in elkaar gezet filmpje.
Wel hebben we al veel van dit soort films eerder gezien zoals: age of ice en 2012: ice age, maar deze film is zeer vermakelijk, heeft een goed verhaal en levert ook mooie beelden op, geen neppe dingen gezien.
Al met al zeker 3 sterren waard want heb wel eens slechter gezien.