Joris en Boris en het Geheim van de Tempel (2012)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Martijn van Nellestijn en Aram van de Rest
met Martijn van Nellestijn, Richard de Ruijter en Rick Mackenbach

Wanneer Joris (Martijn van Nellestijn) en Boris (Richard de Ruijter) van een notaris een belangrijk maar mysterieus erfstuk in handen krijgen, gaat het duo op zoek naar de waardevolle bezittingen van hun voorouders. Terwijl inspecteur Jankers (Frederik de Groot) denkt dat het duo iets ondeugends wil uithalen, volgt hij ze naar het eiland Cyprus. Als Joris en Boris vrienden worden met Max (Rick Mackenbach), Michiel (Ralf Mackenbach) en Anna (Maaike Bakker) belanden ze in het hotel van Tante (Inge Ipenburg) en haar hulpje Grudo (Bartho Braat). Deze twee hebben echter verdacht veel interesse in de zoektocht van de vriendengroep…

avatar van lars-pixar
In ruil voor een Sinterklaas film?
Ik hoop het wel want die verhalen worden inmiddels gewoon niet leuk meer.

avatar van Jawaddedadde
Officiële poster geplaatst. Met dank aan Martijn van Nellestijn.

Trailer (YouTube)

Vanaf 18 juli in de bioscoop (Entertainment One)

avatar van Drs. DAJA
Aan user nellestijn; waarom geef je deze film slechts 4 sterren terwijl je je Sinterklaas-films allemaal 5 sterren geeft? Betekend dat dan dat deze misschien niet zo... is?

avatar van nellestijn
Drs. DAJA schreef:
Betekend dat dan dat deze misschien niet zo... is?

Deze is beter....en ook niet te vergelijken met de sintfilm (maar dat is mijn persoonlijke mening)

avatar van Drs. DAJA
Aah oke, ik zie dat je hem na mijn comment ook verhoogt hebt maar waarom in eerste insantie 4 sterren?

TimD
En is het niet een beetje lame om je eigen film 5 sterren te geven?

avatar van BlueJudaskiss
Ik zou het eerder raar vinden als een regisseur het NIET zou doen.

TimD
Op een bepaalde manier is het wel misleidend voor mensen die hier even kijken, zonder te lezen die 5 sterren zien, en naar de bioscoop gaan voor een potentieel misbaksel, lijkt me eerlijker als mensen die de film gemaakt hebben niet op hun eigen film stemmen.

avatar van BlueJudaskiss
TimD schreef:

Stom kuddegedrag... eigen schuld dan

avatar van TheLionKingFan
Nellestijn maakt toch alleen maar kutfilms

beste film ooit

avatar van TheLionKingFan
Whatswithandy schreef:
beste film ooit

Forrest Gump,The Shawshank Redemption en de Matrix niet?

Wat een slechte film mijn kinderen vroegen of ie alsjeblieft uit mocht.
Ralf Mackenbach is sowieso een over het paard getild talentloos ventje!
En dat de regisseur zijn eigen film omhoog probeert te stemmen zegt natuurlijk ook al genoeg...

Twee sterren Quido. Serieus?

Had ook nog wat lager gekund - twijfel(de) sterk, gaat misschien nog een halfje omlaag -, maar vind de muziek alleraardigst en visueel is het ook best ok. Hoop wel dat die door de makers zelf gecreëerde Joris & Boris-hype snel verdwijnt. Kan me niet voorstellen dat kinderen hier op zitten te wachten.

avatar van Drifter
Bassie en Adriaan verdienen een oscar vergeleken met deze film. Het meest erge is dat totaal onduidelijk is voor welke leeftijd dit gemaakt is. Een film die gemaakt is voor de makers en niet voor publiek.

Ow, en een half punt eraf ter correctie. Want op jezelf stemmen is kinderachtig, blijkbaar zelf geen vertrouwen in de film.

avatar van pegasuspiet
Slechtste film die ik sinds tijden gezien heb.

Quido schreef:

Hype? Was toch geen succes in de bios?

Nee, vandaar ook de zelf gecreëerde hype. Alsof die typetjes ooit populair zijn geweest ... Maar door een eigen speelfilm en wat videoclips wilde men ons dat wel doen laten geloven.

avatar van Quentin
Typische Van Nellestijn weer; smakeloze, pijnlijk ongrappige (vooral Joris & Boris blijven tenenkrommend) en ongeïnspireerde Bassie & Adriaan rip-off, gemaakt door mensen die kinderen blijkbaar graag als debielen behandelen.

Camerawerk, production value (alhoewel de kostuums van het boevenduo een grote diarree van regenboogkleuren blijven) en muziek zijn er weer sterk op vooruit gegaan. Misschien een goed idee om de vaste nichtenparade te dumpen, en een andere scenarist & regisseur een kans te geven? Vind het productioneel namelijk wel knap wat Martijn van Nellestijn & Erik-Jan Slot klaarspelen.

avatar van blackcat13
De regisseur heeft hier een account en stemt 5 sterren?
Wow, gebrek aan vertrouwen in zijn productie blijkbaar?

avatar van johnsil
Dit is echt een hele slechte kinderachtige film. De opzet van de film gaat nog en het verhaal is ook nog wel te doen maar het acteer werk van Joris en Boris is erg slecht.