Sette Volte Sette (1968)

Italië
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Michele Lupo
met Gastone Moschin, Lionel Stander en Raimondo Vianello

De FA Cup finale zit eraan te komen, maar de gevangenisdirecteur staat het de gevangenen niet toe de voetbalwedstrijd te kijken. Dit resulteert in een massaal protest waaraan ook de net gearresteerde en welgemanierde oplichter Benjamin Burton deelneemt. Deze mogelijkheid grijpend besluiten Burton en zes andere gevangenen een gewaagd plan tot uitvoering te brengen. Het plan is om uit te breken en het munthuis, waar alle bankbiljetten worden gedrukt, te beroven en daarna de gevangenis weer in te breken, zodat ze een perfect alibi hebben.