Double Indemnity (1973)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jack Smight
met Richard Crenna, Lee J. Cobb en Samantha Eggar

De ongelukkig getrouwde Phyllis Dietrickson verleidt de verzekeringsagent Walter Neff. Ze weet hem zo ver te krijgen dat hij haar helpt om haar man te vermoorden. Walter denkt de perfecte moord gepleegd te hebben, maar zijn werkgever vermoedt vanwege de aard van de verzekeringspolis van het slachtoffer dat het om moord gaat. Hij geeft Walters gedreven chef Barton Keyes de opdracht om op onderzoek uit te gaan.

Deze remake zou ik graag willen zien.

avatar van stephan73
Staat op de Amerikaanse dubbel-DVD van de originele Double Indemnity!

Maar wie heeft die en wie zou hem willen lenen?

avatar van Dogie_Hogan
stinissen schreef:
Maar wie heeft die en wie zou hem willen lenen?
Hier te koop: R-2UK.
Prijs momenteel € 5, 41 inkl. porto.

Film zit ook in de Double Indemnity S.E. DVD boxset

avatar van Mac Hammer Fan
Goedkoop, maar wel 1:33 en geen Engelse ondertitels.

avatar van Dogie_Hogan
Mac Hammer Fan schreef:
Goedkoop, maar wel 1:33 en geen Engelse ondertitels.
tav aspect ratio: Double Indemnity (1973) (TV) - Technical specifications - imdb.com

De R-1 heb ik, is gerestaureerd en heeft Engelse subs.
Is 2e disc in de prachtig verzorgde Double Indemnity S.E..

Richard Crenna en Lee J. Cobb waren ok maar Samantha Eggar als Phyllis Dietrichson was totaal miscast in deze vrij povere tv-remake van Double Indemnity (1944)