1929 (2009)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door William Karel
met de stem van Patrick Floersheim

Regisseur William Karel onderzoekt de grootste beurscrisis uit de geschiedenis, die precies tachtig jaar geleden -- Black Thursday was op 24 oktober -- op de New York Stock Exchange uitbrak. Een keur aan economen en historici vertelt afwisselend, gefilmd tegen een neutrale zwarte achtergrond, over de oorzaken van de uitzonderlijke diepe koersval en de economische en politieke gevolgen tot in het volgende decennium, zoals extreme armoede en de opkomst van extreemrechts. Hun uitspraken worden geïllustreerd met archiefmateriaal in zwart-wit.

avatar van speedy23
Aanrader!!! Was in twee delen te zien op Canvas.