Die Große Passion (2011)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Jörg Adolph
met Alfons Gerl, Otto Huber en Frederik Mayet

Het is een mammoetproject van de theaterdirecteur Christian Stückl: één van de grootste verhalen uit het mensdom op het grote podium te vertonen van de 41ste Oberammergauer Passiespelen. Hij staat niet alleen voor de verheven taak om het verhaal perfect uit te voeren, hij wordt ook geconfronteerd met de overeenkomsten van het 5000 zielen tellende dorp Oberammergau. Hier wordt sinds 1633, toen de pest was overwonnen, als dank iedere tien jaar het passieverhaal in een theaterspektakel opgevoerd en daarbij moeten bepaalde regels in acht worden genomen.