Guru: Bhagwan, His Secretary & His Bodyguard (2010)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Sabine Gisiger en Beat Häner
met Hugh Milne, Sheela Birnstiel en Osho

De jaren zeventig. Een zoektocht naar geestelijke en spirituele vrijheid. In Engeland hoort de jonge Hugh Milne de stem van de geestelijke leraar Bhagwan Shree op een geluidsband en reist naar India op zoek naar zichzelf. Sheela Patel, een jonge Indiase vrouw, wordt door haar vader bij de charismatische goeroe gebracht. In zijn leefgemeenschap in Poona spoort Bhagwan zijn volgelingen aan om te mediteren en tantrische seks te beoefenen om een hoger niveau van bewustzijn te bereiken. Hugh bewaakt de goeroe als lijfwacht, Sheela wordt zijn secretaresse en later zelfs de machtige baas in Bhagwans modelgemeenschap in de bergen van Oregon.