Seekers (1992)

Verenigd Koninkrijk
Mystery
230 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Peter Barber-Fleming
met Brenda Fricker, Josette Simon en Michael Carter

Stella en Susie ontmoeten elkaar bij toeval op het ‘Seekers’ detectivebureau, beiden op zoek naar de eigenaar Mike Hazard die spoorloos is verdwenen; tot hun schrik ontdekken ze dat ze allebei getrouwd zijn met dezelfde man. Stella heeft de slechte tijden van Mike meegemaakt; zijn carrière als politiedetective, en daarna de lastige periode bij het opstarten van zijn eigen bureau. De zwangere Susie, die zelf politieagent is, moet de kracht zien te vinden om zelf haar baby op te voeden nu ze verlaten is. Stella en Susie besluiten hun eigen gevoelens opzij te zetten en bundelen hun krachten om de mysterieuze verdwijning van Mike te ontrafelen. Hun zoektocht levert ze niet alleen een lijk op, ze ontdekken ook een complot om winkels via een computervirus een fortuin afhandig te maken.

avatar van knusse stoel
Ja, wat moet je er van zeggen?
Het is een redelijk verhaal met een redelijk spel door de acteurs met een redelijk filmwerk er om heen.
Van Britse bodem heb ik betere detectives gezien maar ik kan niet zeggen dat dit nu slecht of matig is. Voor de liefhebber best een leuke miniserie.