The Nightmare Nanny (2013)

Drama / Thriller

geregisseerd door Michael Feifer
met Ashley Scott, Kip Pardue en Mekenna Melvin

Huismoeder Annie besluit drie jaar na de geboorte van haar dochtertje Jenny om weer te gaan werken. Op een dag leert ze Amber kennen. Op het eerste gezicht lijkt ze de ideale kinderoppas. Wanneer Jenny zich meer en meer gaat hechten aan Amber, voelt Annie zich verstoten...

avatar van Decec
Een goede thriller/mysterie/drama (TV Movie) film...
Goede verhaal...
Goed acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van morpheus2000
Standaard verhaal met standaard eind, dus is het al ruim van te voren duidelijk hoe het gaat eindigen. Daarbij is het acteren ook niet je van het, dus is het gewoon middelmaat troef.

The nightmare movie.
Wat een vervelende saaie film.
Er zullen wel wat vrouwen nagelbijtend en ineen gedoken op de bank blijven zitten maar voor mij is de spanning ver te zoeken.
Ongeveer op de helft afgezet.
Mag ik officieel niet stemmen maar doe het toch want als ik een film afzet is die voor mij wel degelijk erg slecht en heb ik mijn best gedaan.Spanningsloze slecht geacteerde b-film meer.
Eigenlijk een slechte tv film.
Aangezien er maar drie stemmen zijn uitgebracht is er niet veel animo voor zo te zien.
Van mij mag dat zo blijven. Halve ster.

avatar van HALVE TAMME.
Wat een verschrikkelijke poster.

avatar van tattoobob
HALVE TAMME. schreef:
Wat een verschrikkelijke poster.

De film denk ik ook

avatar van HALVE TAMME.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben.

Zeer matige (zeg maar gerust waardeloos) dertien in een dozijn Drama / Thriller die ook in alle opzichten zeer goedkoop oogt. We hebben hier dan ook niet te maken met een echte film die uitgekomen is in de bioscoop of rechtstreeks op DVD/Blu-ray, maar met een TV-film (perfect geknipt voor bijvoorbeeld RTL4).

Het verhaal is al tig keren uitgevoerd en weet ook nergens te boeien (laat staan spannend). Ook de cast is bedroevelijk slecht, met daarbij de kanttekening dat Mekenna Melvin er nog wel mocht wezen qua uiterlijk. Helaas was ze wel zeer irritant in deze film en schreeuwde/krijste ze ook veel . De meeste bekende acteur in deze film is Kip Pardue, maar met zo'n naam weet je al bij voorbaat dat het niets zal worden.

De film duurt met circa 90 minuten gelukkig kort en dat is misschien wel het beste van deze hele film. Mijn advies voor deze film, "niet kijken" ! Ga je hem toch kijken, dan ben je gewaarschuwd

avatar van tattoobob
Met zo,n poster ga ik niet eens een poging wagen

De poster doet mij een beetje aan de film "Ted" (niet "Ted Bundy") denken.

De poging kun je inderdaad beter niet wagen, tenzij je suicidal bent. Ik had mijn polsen al bijna doorgesneden, maar gelukkig was het mes bot

Deze film zendt men overigens uit op "Film 1".

Eens met alle bovenstaande reacties. Maar is jullie ook het volgende opgevallen? De moeder is op zakenreis is en ze belt haar schoonzus om te vragen of zij kan gaan checken of alles goed gaat. Ze zegt dat ze Amber een paar keer heeft gebeld en dat ze niet opneemt. Maar ze weet op dat moment nog helemaal niet dat ze Amber heet, later noemt ze haar ook weer Julie. Het lag toch niet aan mij??? Echt heel slecht.
En als ze tegen het einde op bed ligt in een hotel belt ze Amber op haar telefoon. Hoe kan ze dat nummer nou ineens hebben??? Want het nummer dat ze had was van de vermoorde Julie.
En dat die ouders van Amber het niet eens wisten nadat die moeder bij hun was geweest.

En nog meer dingen. Klopte van geen kanten.

avatar van Shadowed
Erg matig.

Nogal een matige film over een behoorlijk actueel onderwerp. Dit heeft er onder andere mee te maken dat het allemaal weer ontzettend ongeloofwaardig is en de acteurs vrij weinig echte emotie uitstralen, Scott is ook echt een behoorlijke miscast.

Ongeloofwaardig in beeld gebracht en niet maximaal benut, dat zijn vooral mijn woorden. Dit had veel uitdagender, spannender en heftiger gebracht kunnen worden, maar inplaats daarvan kiest Feifer voor een brave en ongeloofwaardige aanpak.

Sommige scenes zijn wel realistisch, zoals de ontvoering zelf, maar daar blijft het dan ook weer bij. Scott doet de rillingen over je rug lopen maar ook Pardue doet het niet al te best hierin. Dat vervelende gedoe lag me vaak absoluut niet. Een grote misser.