Sonezaki Shinju (1978)

Alternatieve titels: Double Suicide of Sonezaki | The Love Suicides at Sonezaki | 曽根崎心中

1 stem

Japan
Romantiek / Drama

geregisseerd door Yasuzô Masumura
met Meiko Kaji, Ryûdô Uzaki en Hisashi Igawa

Tokubei is een werknemer in het bedrijfje van z’n oom. Op een dag wordt hij naar het Ikudama heiligdom gestuurd om daar handel te voeren. Daar komt hij zijn geliefde Ohatsu tegen, die niet goed gezind is omwille van zijn lange afwezigheid. Tokubei vertelt haar dat zijn oom hem heeft gevraagd te trouwen met de nicht van zijn vrouw, maar dat hij weigerde omdat hij van haar houdt. Wat Tokubei niet weet is dat zijn oom het voorstel al aan zijn stiefmoeder had gedaan en zij akkoord ging met het huwelijk, ze kreeg daarvoor een bruidsschat en vertrok terug naar huis.

avatar van beavis
wellicht iets beter als poster? ... wel een DVD hoes...