Etterfølgeren (1997)

Noorwegen
Drama / Thriller

geregisseerd door Tor M. Tørstad
met Terje Strømdahl, Beatriz Chitsembe en Santos Mulungo

In Noorwegen maakt de mijnenexpert Johan Stensrud zich op om af te reizen naar Mozambique. Na twintig jaar burgeroorlog is dit Afrikaanse land bezaaid met landmijnen, die steeds opnieuw slachtoffers vergen. Stensrud - in dienst van de VN - krijgt de leiding over de mijnenruimingsactiviteiten. Na aankomst in Mozambique raakt Stensrud steeds meer geïntrigeerd door de gebeurtenissen rondom zijn voorganger Stein Halvorsen. Deze is onder mysterieuze omstandigheden omgekomen bij een auto-ongeluk en alle sporen lijken na zijn dood te zijn uitgewist.