Vrazda Ing. Certa (1970)

Alternatieve titels: Killing the Devil | The Murder of Mr. Devil | Vražda Ing. Čerta

Tsjechoslowakije

geregisseerd door Ester Krumbachová
met Jiřina Bohdalová, Vladimír Mensík en Helena Ruzicková

In een knus appartement krijgt Ona, een jonge vrouw, een telefoontje van ingenieur Cert, een oude vriend en vrijgezel, die ze al heel lang uit het oog verloren had. Hij nodigt zichzelf uit voor een etentje. Na een buitenissig maal neemt hij afscheid, echter niet zonder een nieuwe 'eetafspraak' gemaakt te hebben. De bezoeken volgen elkaar op en de eetlust van Cert kent geen grenzen. Op een dag merkt Ona per toeval op dat de voeten van de veelvraat afgeknaagd zijn. Zou hij inderdaad de duivel zelf zijn?