Lao Ma Ti Hua (2009)

Alternatieve titel: Disturbing the Peace

China
Documentaire

geregisseerd door Ai Weiwei

Disturbing the Peace is een documentaire over een incident tijdens het proces tegen Tan Zuoren op 12 augustus 2009. Deze burgerrechtenactivist werd aangeklaagd voor 'staatsondermijnende en subversieve activiteiten'. Tijdens het proces hield de politie van Chengdu getuigen met geweld vast - een rechtstreekse belemmering van de rechtsgang. Tan Zuoren werd opgepakt omdat hij openlijk vragentekens zette bij de dood van 512 studenten in Wenchuan. Ook de corruptie in de bouwwereld, met ondeugdelijke bouwwerken tot gevolg, stelde hij aan de kaak. Hij werd veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.