Grenzeloze Liefde - Made in Africa (1999)

Alternatieve titel: Love beyond Frontiers - Made in Africa

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Puck de Leeuw

Een documentaire over drie Nederlandse vrouwen die verliefd werden op Senegalese mannen en, tegen alle vooroordelen en waarschuwingen in, hebben besloten hun man naar het buitenland te volgen. De film laat zien hoe de cultuurverschillen scheurtjes veroorzaken in het gemengde huwelijk en de problemen soms zelfs leiden tot een onoverkomelijk breuk. Zo zorgt de polygamie en 'het alles willen delen' van de man van ex-model Hanna voor irritaties en het verkwistende gedrag van Jeanines echtgenoot voor haar definitieve vertrek uit Nederland. Wilma is met haar kinderen een nieuw leven begonnen nadat bleek dat haar man er een tweede huwelijk op nahield.