The Ballad of Genesis and Lady Jaye (2011)

1 stem

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Nederland / België / Frankrijk
Documentaire / Muziek
65 minuten / 75 minuten (Frankrijk: bioscoopversie)

geregisseerd door Marie Losier
met Genesis P-Orridge, Lady Jaye Breyer P'Orridge en Big Boy Breyer P'Orridge

De Britse kunstenaar en punkrocker Genesis P-Orridge (° 1950) zorgde in de zestiger jaren al voor openbare overlast, toen hij begon met zich als menselijk kunstwerk te profileren en met 'schandaal-happenings' de aandacht probeerde te trekken. Hij was voornamelijk bekend als de frontman van de experimentele bands Throbbing Gristle en Psychic TV. Samen met zijn partner, de kunstlerares Lady Jaye, die in 2007 onverwacht overleed aan hartfalen, begon hij in 2000 zijn 'Pandrogender-manifest' waarin hij en zijn partner een lichaamsverandering ondergaan om in uiterlijk en innerlijk samen één te zijn.