South Main (2008)

Documentaire

geregisseerd door Kelly Parker

Het gemeentebestuur van Los Angeles sluit in South Central een gesubsidieerd woonblok. Hoewel dit plan veel praktische kanten lijkt te hebben gezien de astronomische criminaliteit en inherente drugshandel in de wijk, heeft het onvoorziene gevolgen voor een aantal eervolle gezinnen die ook in dit gebied woont. De inwoners worden gedwongen om in te pakken en zich binnen een maand ergens anders te vestigen. Als blijkt dat de door de overheid beloofde 'verhuisbonus' pas een paar dagen voor de feitelijke verhuizing wordt uitgekeerd, vormen de omstandigheden een nog grotere uitdaging.