• 8.302.672 stemmen

Geregisseerd door: Justin Trefgarne

Met onder meer: Elliot Cowan, Élodie Yung en Jonathan Pryce

Plot Narcopolis

"The future is a fix."

In een toekomstig Londen is de productie en consumptie van drugs gelegaliseerd. Frank Grieves is een eenzame agent die gescheiden leeft van zijn vrouw Angie en hun 9-jarige zoon Ben. Grieves onderzoekt de moord op een jongeman die niet geïdentificeerd kan worden door de wereldwijde DNA-databanken. Het slachtoffer blijkt ook een drug te hebben gebruikt dat niet getraceerd kan worden door het systeem. Van zijn baas Nolan moet hij de zaak laten rusten. Grieves heeft echter het vermoeden dat de drugsleveranciers illegale proeven uitvoeren voor een nieuwe drug en besluit terug te gaan naar het plaats delict voor meer aanwijzingen.

imageimageimage

avatar van firepotatoe

firepotatoe

Puur gelet op kleine details die niet kloppen en waar weinig aandacht aan besteed is, vond ik dit een echte budgetfilm. Daarbij had ik verwacht een sci fiction film te zien. Echter gezien het verhaal is het eerder een drugs / misdaad film. Enige link met science fiction is dat het verhaal zich in de toekomst ( nabije ) toekomst afspeelt.

Ik vond de personages niet sprankelend acteren maar het zijn dan ook B- acteurs dat zie je er wel in terug.

avatar van deRappe

deRappe

Brrrr.....ik vond het drie keer niks.....ben al na een klein half uurtje afgehaakt.....brrrr

Onderhond

Tegenvaller.

Op zich een film die me absoluut zou moeten liggen. Het begint ook wel aardig. Niet de verre toekomst scifi die de poster een beetje doet vermoeden, maar een slicke toekomstvisie met een idee achter. Alle elementen zijn er eigenlijk om er een leuk klein genrefilmpje van te maken.

Maar ergens gaat het mis. Het voelt vooral erg zielloos aan, alsof de regisseur een beetje met tegenzin aan deze film begonnen is. En da's best vreemd, want Trefgarne is een beginnend regisseur en dat zijn deze kleine filmpjes nét projecten met liefde gemaakt. Ik gelook ook echt wel dat Trefgarne in z'n project geloofde, alleen zie je het er niet van af, en da's nefast.

Verhaaltje is niet zo boeiend, de film draait er ook een beetje ziek in. Visueel is het wel oké maar het wil nergens echt imponeren. En uiteindelijk loopt er gewoon te weinig bloed door de aderen van deze film. Het wordt na halverwege redelijk saai en het voelt afgeleefd aan, wat een jammere conclusie is voor een film als deze.