End Call (2008)

Japan
Horror

geregisseerd door Kiyoshi Yamamoto
met Tasuku Nagaoka, Asami Usuda en Yuria Haga

Een groepje studentes heeft het moeilijk met hun examens. Ze horen een verhaal over een bepaald telefoonnummer. Men zegt dat wanneer je het nummer belt, je wens zal uitkomen. De studenten zijn van mening dat ze toch niets te verliezen hebben en bellen het nummer. Wat ze niet weten is dat ze de duivel aan de lijn hebben en dat hij een hoge prijs rekent voor het laten uitkomen van hun dromen...

Matig.

Op zich wel mooi vormgegeven, maar ook weer niet speciaal genoeg om het middelpunt van de film te vormen. Wel fijn afgewerkt en sfeervol, maar het volstaat uiteindelijk niet helemaal.

Verder weer een gewoon Ringu verhaaltje dat weinig toevoegt aan de bekende concepten. Een telefoon, een urban legend en stervende Japanners. 10 jaar geleden was dit een prima film geweest, nu is het toch net iets te doorsnee geworden.

Probleem is vooral dat het zo voorspelbaar geworden is dat het niet echt meer spannend en eng wil worden. Veel meer dan een luguber verhaaltje is het dus niet, en da's wat weinig.

Op zich is het niet verkeerd, vlot uitgevoerd, visueel meer dan oké en redelij geacteerd. 't Is gewoon wat té passé zonder verder iets toe te voegen.