Totem (2011)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Jessica Krummacher
met Marina Frenk, Natja Brunckhorst en Benno Ifland

De familie Bauer neemt een hulp in de huishouding aan. Deze jonge vrouw, Fiona, wordt met slechts enkele basisinstructies midden in het vijfkoppige gezin geplaatst. De bewoners leiden hun eigen leven; ze trekken zich weinig van elkaar aan, en het maakt hen niet uit hoe ze door de buitenwereld worden gezien. Fiona bereidt zich zonder vragen te stellen en zonder commentaar voor op elke nieuwe dag. Ongemakkelijke etentjes, tragische eenzaamheid en onaangepast gedrag lijken haar niet uit evenwicht te brengen. Niemand in huis merkt dat Fiona zelf ook met zaken worstelt.

Reinbo
Vreselijk slechte film. Lelijke digitale fotografie, talentloze kadrering, fantasieloze geluidsband, verhaalloos gebeuren over lelijke mensen die niet kunnen acteren. Bright Future? No Future!