Bottled Life: Nestle's Business with Water (2011)

Alternatieve titels: De Slag om Ons Drinkwater | Bottled Life

Zwitserland / Duitsland / Ethiopië / Verenigde Staten / Nigeria / Pakistan
Documentaire / Avontuur
90 minuten / 54 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Urs Schnell

Kan je je voorstellen dat iemand doodnormaal water verandert in een miljardenbedrijf? De geheime sleutel naar het blauwe goud ligt in de handen van het Zwitserse bedrijf Nestlé. Nestlé verdient $ 10 miljard dollar per jaar met flessenwater. Een journalist uit Zürich begint een onderzoek naar de meest machtige onderneming in zijn land. Hij wil er achter zien te komen wat er achter de snelst groeiende branche van Nestlé ligt. De reis leidt hem van Zwitserland naar de Verenigde Staten, Afrika en Pakistan en hij raakt betrokken in een harde strijd tussen burgers die hun lokale bronnen proberen te beschermen, en 's werelds grootste voedingsmiddelenbranche die het meest kostbare bezit op aarde verkoopt.

Op 5 Mei zou deze docu om 9h00 op één vertoond worden met een herhaling op Canvas om 23h30.

*bron*

De tijden zijn iets aangepast;
9:05 uur op één
23:05 uur op Canvas

(bron: de online tv-gidsen van de respectievelijke zenders)

Jammer genoeg was het niet de ingekorte TV-versie van deze docu.

avatar van Fonzie1983
Nu te zien op Netflix, prima documentaire voor iedereen die geinteresseerd is in de de praktijken van Nestlé en hun effect op de markt van water uit flessen. Ook zie je de gevolgen in arme landen als Pakistan en Nigeria. Eye-opener.

Niet bepaald een objectieve documentaire, vond het een erg eenzijdig verhaal. Ook het feit dat Nestle de schuld kreeg van de situatie in Pakistan vond ik erg vreemd. 1.5 ster