Murder in the Dark (2013)

Verenigde Staten / Italië
Horror / Mystery

geregisseerd door Dagen Merrill
met Luke Arnold, Phil Austin en Yann Bean

Een groep jonge mensen gaat met de auto naar de ruïnes van een middeleeuwse Turkse stad om te kamperen. Ze spelen daar een spel genaamd 'Moord in het Donker', maar ontdekken echter al snel dat iemand het spel te serieus neemt. Een gemaskerd persoon begint leden van de groep te belagen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Kan iemand die drone afpakken? Wat een lelijk gedoe joh. Sowieso is Merrill (samen met A. Burton) besluiteloos bezig. Hangt een beetje tussen een droge, documentaire-achtige aanpak en zweverige mooifilmerij in (dat nodigt de locatie zelf uit). Zorgt voor een nogal vreemde film en bovendien zeer onevenwichtig - vooral qua toon. Verhaal loopt zoals het loopt, maar wat je er als kijker van moet vinden, is onduidelijk. Heeft een old school poster, maar heeft daar geenszins een reden voor.

avatar van perceived
Ben het grotendeels met jeroentjuhhhhh eens. Op zich nog enigszins om aan te zien, maar scoort eigenlijk op alle vlakken beneden de vergelijkbare maat. Poster is daar een goed voorbeeld van. De film zelf heeft niet eens een old school randje, terwijl de vervaging en vouwen in het posterontwerp wél die indruk opwekt

avatar van perceived
Vanwege de nogal hoge vleesch-noch-vis-factor doe ik er toch nog maar een halfje vanaf