Way of Passion (2011)

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Joerg Burger

Trapani, Sicilië. De mannen van de stad maken zich op voor de Passieprocessie. Kleding wordt vermaakt, en de immense standbeelden die zij tijdens de tocht door de smalle straten van hun stad op de schouders zullen dragen worden bijgeschaafd. Al vierhonderd jaar vindt de jaarlijkse processie plaats, een traditie die gekoesterd wordt. Uitverkoren worden om één van de dragers te zijn is een eer, zij het een zware en emotionele.

avatar van Mr Thee
een lange zit, maar een mooi "geheel": een ietwat saaie docu met een voorspelbaar, toch mooi einde.