Legendary Amazons (2011)

Alternatieve titels: The 14 Amazons | The Lady Generals of Yang Family | Yang Family Generals

China
Oorlog

geregisseerd door Frankie Chan
met Richie Ren, Cecilia Cheung en Xiaoqing Liu

China, de elfde eeuw. Keizer Renzong van de Song-dynastie heeft de macht over het land. Yang Zongbao is de laatst overgeblevene van de Yang-clan, die de Song-dynastie beschermd heeft tegen indringers. Wanneer de Song-dynastie aangevallen wordt door een rivaliserende staat, sterft Yang op tragische wijze in een gevecht. Mu Guiying, de vrouw van Yang, besluit samen met andere vrouwen van overleden strijders mee te vechten.

Links laten liggen een groot drama.......

avatar van killer13
dat heb je mooi gezegd stinissen!!

ieder zijn smaak.......

avatar van 606
stinissen schreef:
Links laten liggen een groot drama.......
Nee het genre is oorlog

avatar van Yesterday
Strategisch oorlog gerne met veel kungfu actie.

avatar van Turbodevil
Ik heb me prima vermaakt, ook al zijn de vecht scenes niet altijd even strak en op hoog niveau.

avatar van Onslaught
Wat een teleurstellende film... Verhaal is totaal niet interessant en de gevechten zijn erg standaard voor een Wuxia film.

Matig.

Een volgeling van Red Cliff waarschijnlijk. Maar dan eentje met vrouwen én met een minder begaafde regisseur. Niet dat Red Cliff de eerste "Chinese tactische oorlogsfilm" was, maar toch wel de meest succesvolle, zeker internationaal gezien.

Het grote probleem van deze film is Frankie Chan, die eigenlijk geen al te beste regisseur blijkt. Niet dat hij geweldige acteurs tot zijn beschikking heeft, ook de CG werkt niet altijd even goed mee, maar het is vooral een flauwe mix van allerlei bekende elementen die zonder al te veel eigen identiteit op het scherm gekwakt wordt.

De gevechten zijn iets te matig, acteerwerk zoutloos en visueel wil het ook nooit spectaculair worden. Doorsnee bandwerk dus, af en toe heeft de film z'n oplevingen, maar er zijn heel wat betere films in dit subgenre.

avatar van Phantasm
Prima oorlogsfilm met leuke gevechten.