Girl Fight (2011)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Stephen Gyllenhaal
met Anne Heche, James Tupper en Jodelle Ferland

Het verhaal, gebaseerd op waargebeurde feiten, gaat over de zestienjarige studente Haley. Zij werd afgerost door vroegere vrienden van haar, die het gebeuren op tape vastlegden en de shockerende video daarna op het internet plaatsten. Het leven werd voor Haley hierdoor ongekend zwaar.

De film werd geïnspireerd door een gebeurtenis in Florida in 2008.

Zeer goede film zeker gezien het is gemaakt voor TV.

De prestaties in deze film waren geweldig. Jodelle Ferland doet het behoorlijk goed als Haley. James Tupper is geen groot acteur, maar in deze film is hij geloofwaardig als een vader. Anne Heche is meer dan uitstekend als de moeder.

Deze film was echt goed gedaan. Normaal zijn de lifetime movies zoetsappig en van niet al te hoog niveau. Dit is de uitzondering op die regel....

Mijn verwachtingen waren niet hoog voor deze TV-film.
Maar hij is bijzonder goed meegevallen.
Indrukwekkend, en ook schokkend verhaal, dat helaas waar gebeurd is (en niet het enige in zijn soort is).
Puike vertolkingen van de hele cast.
Toch wel een prent waaruit velen lessen kunnen trekken.
Want het kan ver gaan op sociale media, dat maakt deze film wel duidelijk.

Ik vind het erg dat deze film waargebeurd is en dat een meisje dit echt meegemaakt heeft.

MAAR??? Van de film weet ik niet wat ik ervan denk.

Ik had er een beetje veel meer van verwacht, want de spanning in het verhaal kwam maar als de film half gedaan was.