Six Floors to Hell (2008)

Israël
Documentaire

geregisseerd door Jonathan Ben Efrat

Israëlische documentaire over de mensonwaardige levensomstandigheden van illegale Palestijnse arbeiders in Tel Aviv. Zes verdiepingen onder de grond nabij een druk kruispunt in Tel Aviv: daar leven honderden Palestijnen in een bouwvallige ondergrondse garage van een nooit afgewerkt shoppingcenter. Ze steken illegaal de grens over vanuit de West Bank en proberen in de Israëlitische hoofdstad wat geld te verdienen voor hun familie in Palestina. Omdat het te gevaarlijk is om de tocht elke dag te maken, blijven ze de hele week in Tel Aviv. Ze slapen in de ondergrondse garage, in penibele omstandigheden, in het donker tussen het druppelende water en de vuiligheid.