Girl Most Likely (2012)

Alternatieve titel: Imogene

geregisseerd door Shari Springer Berman en Robert Pulcini
met Kristen Wiig, Annette Bening en Matt Dillon

Een redelijk succesvolle toneelschrijfster (Kristen Wiig) uit New York faket een zelfmoordpoging om zo haar voormalige vriendje terug te winnen. In plaats daarvan wordt ze echter onder de voogdij geplaatst van haar moeder (Annette Bening), een onhebbelijke gokverslaafde.

In mei in de bioscoop? Lijkt me sterk. Het is inmiddels april en de film is volgens IMDb nog niet klaar.

avatar van jarno1975
Belbios geeft aan 30 mei.

avatar van Jawaddedadde
Titel is gewijzigd van Imogene naar Girl Most Likely.

Vanaf 18 juli in de bioscoop (Independent Films)

avatar van wwelover
Zeer vermakelijke film. Geen bijzonder verhaal maar de karakters zijn leuk en erg goed gecast. Wigg is sowieso een groot komedie talent. Maar de show werd wel gestolen door Matt Dillon, die op zijn best is in dit soort absurde bijrollen. De grapjes zijn ook wel leuk en er zitten een paar fraaie shots tussen.

Vreemde comedy, Matt Dillon's rol voegt eigenlijk niks toe. De rol van Imogene's broer is een directe kopie van Alan uit The Hangover. Wat is het ook met Kristin Wig die altijd naar de 90's terug moet grijpen. Imogene's wanhopigheid heeft echt iets sympathieks en grappigs maar uiteindelijk heeft ze totaal geen chemie met Darren Criss...die hier ook weer verplicht lijkt het wel...zijn Glee actje weer doet. Annette Benning is een geweldige actrice, maar ook hier weet je niet wat je ervan moet denken. Niet slecht niet goed, gewoon een beetje niks..

Een romkom volgens het bekende en inmiddels uitgemolken procedé: vrouw verliest alles in het leven zodat ze aan het eind zichzelf terug kan vinden. Je krijgt ongelooflijk flauwe kost voor de kiezen en het is de makers aan te rekenen dat je zelfs niet een paar keer hartelijk hebt kunnen lachen (dat is toch minimaal de bedoeling van een komedie!). Een slecht spelende, ongeïnspireerde cast doet de rest.

avatar van blurp194
Komedie zonder grappen, feelgood waar geen warmte van uitgaat. Het enige dat er nog van de verhaallijn uitgaat is het diepe dal waarin Imogene terechtkomt en uiteindelijk erg voorspelbaar zal overwinnen, maar met een erg afgezaagde thematiek van loyaliteit en familie. Flauw en zouteloos. Ongeinspireerd in alle opzichten, het is niet alleen het verhaal dat onvoldoende is, ook de acteurs staan er als een stelletje strijkplanken bij en weten op geen moment een vonk over te brengen. En de soundtrack is al even flauw.

Overslaan, is mijn advies.

Vond het een erg leuke film. Des te leuker om te zien hoe de film door diversen wordt beoordeeld als zouteloos. de humor is subtiel zonder banaal te worden, iets wat tegenwoordig nodig schijnt te zijn om alle pubers tevreden te stellen.

avatar van schumacher
Middelmatige film met een aantal leuke momenten in en de tijd ging nog goed vooruit maar het was allemaal niet goed genoeg, daarom een 2,5 maar, een gemiste kans vind ik, ze konden er meer van gemaakt hebben. Goed voor 1keertje te zien maar meer ook niet.

avatar van Filmhoek.nl
Geloof het of niet, maar ik heb genoten van deze film. Ook al is de verhaallijn ontzettend uitgekauwd, Wiig en Fitzgerald zorgen ervoor dat je hier helemaal geen last van hebt. De vreemde personages weten te verrassen, laten je lachen en wekken op de juiste momenten sympathie op. Girl Most Likely is misschien geen grootste komedie, maar valt zeker in de categorie van het schattige zusje dat niet vergeten mag worden.

Recensie: Girl Most Likely (Immy Verdonschot) - Filmhoek.nl

avatar van cantforgetyou
Dit is best een leuke film. De grappen zijn misschien niet constant aanwezig, toch kijkt de film plezierig weg. Vooral het non-verbale gedrag van Kristen en Anette zijn super. Daarom alleen al de moeite waard.

Aardige film waarin een toneelschrijfster tegen haar zin weer onder de hoede van haar moeder komt. Een simpel verhaaltje waarbij ook niet alle personages even goed uit de verf komen. Hilarisch is het zeker niet, maar over de gehele linie wel vermakelijk. Kristen Wiig doet niets verkeerds in de hoofdrol hier.

avatar van Aapje81
Girl Most Likely is de zoveelste film met Kirsten Wiig in de hoofdrol die niet prettig is om naar te kijken. Het is een lange aaneenschakkeling van pijnlijke momenten en chliche's waarbij je incidenteel een voorzichtige glimlach voelt opkomen.

Het absolute dieptepunt was de rol van Matt Dillon. Het personage was vervelend en de dialogen sloegen nergens op. Maar eigenlijk geldt dat voor de hele film.

Zeer matig

Boeiende karakters, film zelf wat saai

avatar van Superkuuk
Bespaar je de moeite en tijd, echt heel heel matig ,niet mooi en zeker niet leuk, Kristen Wiig speelt weer hetzelfde type als in Bridesmaids, dat was leuk, Nu speelde ze heel verkrampt en onplezierig, zelfs na een Ceelo Green nacht met onze niet mannelijke Glee acteur, was ze niet leuk te krijgen. John Hamm heeft haar in bridesmaids waarschijnlijk wat beter geraakt.....uber slechte film.

avatar van K. V.
Oeioei, een Amerikaan die Nederlands spreekt

De film zelf was niet slecht, maar ook niet zo bijzonder. De film kijkt al bij al wel vlot weg, maar het zal niet echt een film zijn die me lang zal bijblijven.
De cast deed het niet slecht, maar blinkt ook nergens echt uit.
Tja, prima om eens mee te pikken via tv, maar toch niet veel meer.

avatar van Maxie Fields
Komedie die nooit echt heel grappig wordt, maar prettig is om naar te kijken vanwege de acteerprestatie van Kristen Wiig, het luchtige verhaaltje en de prima soundtrack.