Hotel Modrá Hvezda (1941)

Alternatieve titels: The Blue Star Hotel | Hotel Modrá Hvězda

1 stem

Protectoraat Bohemen en Moravië

geregisseerd door Martin Fric
met Natasa Gollová, Oldrich Nový en Adina Mandlová

Zuzanka erft een hotel - het Modrá Hvězda - van een verre tante en vol trots stevent Zuzanka af op haar luxe hotel in het centrum van de stad. Ze begint meteen personeel te ontslaan en zaken te veranderen, als blijkt dat ze het verkeerde hotel is binnengewandeld. Haar erfenis blijkt een klein en armoedig hotel te zijn buiten het centrum. Het personeel bestaat uit drie werkloze jongeren, die karweitjes verrichten in ruil voor gratis huur. Dan arriveert de eerste gast; de rijke Vladimir Rychta Rohan.

avatar van Baggerman
Verrassend leuke lichte komedie uit de tijd dat Tsjechië bezet was door de Duitsers. Je zou niet verwachten dat zoiets ongecompliceerds in die tijd en plaats mogelijk zou zijn, maar zo zie je maar! De film haalt wat betreft acteren, 'special effects' en decors met gemak het niveau van Hollywood van die tijd en heeft een grappig plot dat alleen wel heel abrupt is afgelopen. Natasa Gollová is echt een snoepje die er veel jonger uitzag dan ze in werkelijk was.

Jammer dat ik de film nu pas zie, want hij had zeker mijn toplijst gehaald.