La Última Muerte (2012)

Mexico
Sciencefiction

geregisseerd door David Ruiz
met Kuno Becker, Manolo Cardona en Marius Biegai

Dokter Jaime Alexanderson vindt een naakte, gewonde bewustloze jongeman bij de deur van zijn hut in de bossen. Hij besluit de man te helpen en brengt hem naar het ziekenhuis. Hier blijkt dat de man niet in het persoonsregister voorkomt. Ze ontsnappen uit het ziekenhuis in een poging de federale ambtenaren te mijden en realiseren zich dat ze diep in de problemen zitten. Wanneer Jaime verder op onderzoek gaat komt hij erachter dat de man geregistreerd staat in verschillende ziekenhuizen onder verschillende namen, maar nu blijkt dat de man officieel niet bestaat op deze planeet.

avatar van Martxela
Begon ijzersterk, man zonder identiteit die in een enorm noodweer bij iemand voor de deur ligt. Eerste helft van de film, zo lang ze nog uitzoeken wie het is, is nog erg science fiction en erg goed, en ik had dan ook verwacht dat mijn score hoger zou zijn. Maar zoals zo vaak met dit soort films, op zeker moment verdwijnt het mysterie en verandert de film helaas weer in een standaard actiefilm inclusief actervolgingen en ander doorsnee gedoe waar niks mysterieus meer aan is. Jammer, Goed begin, zeer zwakke tweede helft.