• 8.303.820 stemmen

Alternatieve titel: Yellow River Fighter

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Hsin-yen Chang

Met onder meer: Chi-kang Chao

IMDb beoordeling: 6,9 (154)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Huang He Da Xia

Drie Chinese krijgsheren vechten met elkaar om gedeeltes van de zogenaamde 'Yellow River' in hun bezit te krijgen. Wanneer een zwaardvechter een van de krijgsheren het leven redt, wordt hij door elk van hen verzocht om voor hem te komen werken. Een van de krijgsheren laat echter zijn vrouw en kind vermoorden en een ander dreigt hem op te jagen wanneer hij weigert zich in te laten huren.

image

avatar van John Milton

John Milton

Ik heb de Engelse dub op YouTube gezien. Dat zal zeker meespelen (het was niet best), maar het was ook niet mijn soort film. Krijgsheren en samurai hebben niet heel erg mijn interesse, maar het was even blind watch, ik had geen idee waarover het ging.

Onderhond

Iemand met jouw fond zou toch beter moeten weten dan een Engelse dub te kijken

avatar van John Milton

John Milton

I know, I know. Ik voelde me ook een beetje vies daarna, Onderhond

Ik heb de heiligschennis op ICM ook verexcuseerd...

Onderhond

Uiteraard in het Chinees gezien.

Best een vlotte film dit, die vooral opvalt door de setting. Woestijnen en zandvlaktes zijn meetal niet de geliefkoosde setting voor martial arts films, maar ik vind het altijd wel wat hebben. Het is nu ook weer niet filmbepalend, maar details zijn belangrijk, zeker in dit soort films.

Want verder is het uiteraard weer het bekende liedje. Misschien iets harder dan normaal, al vond je dat soort vroeger ook al wel als je wist waar te kijken. Beetje humor, veel vechtscenes, een meester/leerling relatie en een bad guy die uiteindelijk afgetroefd wordt ... of niet natuurlijk, wil niks spoilen

De actie ziet er netjes uit, lekker actief camerawerk en acteurs die guitig in het rond springen terwijl ze elkaar zo snel mogelijk klein proberen krijgen. De hoge waarderingen die deze film her en der krijgt begrijp ik niet zo, maar 't is wel leuke filler.