ad
  • 8.079.982 stemmen

Monash: The Forgotten Anzac (2008)

Drama / Oorlog | 55 minuten

Genre: Drama / Oorlog

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Malcolm McDonald

Met onder meer: Jennifer Vuletic, Robert Menzies en Heather Bolton

IMDb beoordeling: 8,5 (14)

Releasedatum: 11 november 2011

Over Monash: The Forgotten Anzac

Eén van de meest briljante generaals van de Eerste Wereldoorlog en de architect van Anzac Day (Australian and New Zealand Army Corps) was Sir John Monash. Hij vocht zowel op als naast het slagveld, want hij moest ook de strijd aangaan tegen vooroordelen jegens zijn leger. Hij droeg bij aan de legende van Anzac door ervoor te zorgen dat de moed van zijn manschappen werd vastgelegd in de Australische geschiedenis.

Narrator (stem)

Victoria Monash

Bertha Monash

avatar van madmax1

madmax1

Prima weer gegeven film in documentaire van de( Anzac (Australian and New Zealand Army Corps) .

Mooi in breedbeeld ,met oudere live opnames van oorlogs correspondenten en amateurcineasten in zwart wit in Gallipoli ,vervolgens de aftocht naar de nederlaag tegen de Turken, overgeplaatst naar het Belgische Passchendaele.

Alleen de eerste 20 min zijn voor mij interessant vanwege belangstelling in het midden oosten,dan verplaats het gebeuren naar het westen met ook nog beelden uit die tijd die ik nog nooit had gezien.

Stuk geschiedenis in korte samenvatting die wel de moeite waard is.