• 8.486.252 stemmen

Genre: Thriller

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Thomas Bohn

Met onder meer: Heiner Lauterbach, Max Tidof en Godehard Giese

IMDb beoordeling: 5,1 (231)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Reality XL

De gerenommeerde professor Konstantin Carus werkt bij de Europese Raad voor Kernonderzoek (CERN). Na afloop van werkzaamheden in de controleruimte van de deeltjesversneller, waar hij met een groep onderzoekers experimenten uitvoert, is hij de enige die de ruimte weer verlaat. De rest van de groep is verdwenen zonder ook maar enig spoor na te laten. Wat er gebeurde tijdens het experiment, moet het onderzoekersduo Robin Spector en Sophia Dekkers uitzoeken.

Professor Carus

Robin Spector

Sophia Dekkers

avatar van janosbanos

janosbanos

Op de een of andere manier heeft deze Duitse film mij 'verplicht' om hem af te kijken.

Uiteindelijk brengt de film je tot een aantal bijzondere wendingen.

Acteurs en dialogen zijn niet geweldig, maar de moraal die eruit komt mogen we allemaal ter harte nemen.