Bugie Rosse (1993)

Italië
Thriller

geregisseerd door Pierfrancesco Campanella
met Tomas Arana, Lorenzo Flaherty en Alida Valli

Iemand vermoordt homoseksuelen en een krant stuurt vervolgens de journalist Marco op onderzoek uit. Hij moet naar de bekende ontmoetingsplaatsen en in de scene infiltreren. In deze parken en bossen treft Marco leugens, hypocrisie en moord. De moordenaar merkt zijn aanwezigheid echter ook al snel op...

Wat zie ik, worden hier al gay gialli toegevoegd . Zo bedien je de doelgroep. Ach, een beetje anoniem online flirten met lekkere gay boyz, ik ben er ook niet vies van op zijn tijd. Als die lekkere gay boy misschien wel een deranged serial killer is of erdoor wordt gestalked, wordt het al helemaal spannend en kinky.
Maar protagonist Arana doet alsof hij alleen uit onderzoeksjournalistieke overwegingen in het gay milieu van Turijn infiltreert...afgaande op de romantische gevoelens die schandknaap Flaherty bij hem oproept, kunnen we hier gedeeltelijjk aan twijfelen.
Het giallo aspect dan . Het blijkt hier uiteindelijk te gaan om een rip off van ]profondo rosso van Argento, al ben ik gelukkig zo achterlijk dat ik het pas laat doorhad. De aanwezigheid van Valli in het begin had me echter wijzer moeten maken. De kills zijn uiteraard minder briljant dan in dat meesterwerk, waarbij opvalt dat de wel degelijk gloved slasher hier een voorkeur heeft voor slag ipv steekwerk. Sorry boyz, maar dat betekent niet dat er van achteren vuisten worden ingedouwd. Ik vrees zelfs dat er geen echt romantische scene inzat, terwijl ik van die wijven met hun early nineties haar ook niet echt blij werd.
Want de film is visueel bovenal erg early nineties en dat is ook het enige wat je uiteindelijk bijblijft.
Alleen, we zien hoe ze in deze film uit 93 reeds druk met mekaar aan het chatten zijn online...was dat toen al gebruikelijk in de scene dan Ik kwam toen niet verder dan stiekeme 06 lijn sex...en misschien nu nog steeds niet.