Gentlemen's Relish (2001)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Douglas Mackinnon
met Billy Connolly, Sarah Lancashire en Douglas Henshall

Kingdom Swan, een zwierig kunstschilder, stort zich na een gestrande carriëre vol overgave op de fotografie. Hij vindt dat zijn foto's geen vervelende kiekjes maar weelderige kunstwerken moeten worden. Zijn fotosessies veranderen al snel in uitbundige verkleedpartijen. Totdat zijn geslepen assistent Marsh hem op het idee brengt klassieke onderwerpen te nemen. Swan begint de society schonen te fotograferen als naakte Aphrodites. Marsh verkoopt stiekem de foto's aan een obscuur blad gespecialiseerd in naaktfoto's, de Gentleman's Relish. Alles gaat voorspoedig, totdat Marsh's dubbelspel wordt ontdekt, juist op het moment dat Swan bezig is met zijn grootste project: de begrafenis van Cleopatra, met honderden halfnaakte slaven en slavinnen.

Interessante film over een schilder / fotograaf van historische pornografie in het begin van de 20e eeuw. Zijn assistent zorgt ervoor dat ook de in opkomst zijnde vrouwenbeweging zich er mee gaat bemoeien.