Uncle David (2010)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door David Hoyle, Mike Nicholls en Gary Reich
met David Hoyle en Ashley Ryder

David (David Hoyle) woont in een caravan nabij de zee. Op een weekend komt zijn jonge neef Ashley (Ashley Ryder) bij hem wonen. Naarmate het weekend voorbij gaat, vordert ook hun relatie op een wijze welke nauwelijks natuurlijk is tussen een oom en zijn neef. Als resultaat krijgt een en ander een sinister staartje.

In beginsel heeft het simpele verhaal (over vreugde, lijden en pijn) potentie, is gevoelig en kent surrealistische elementen en niet enkel doordat de geliefden familie van elkaar zijn, is hun donkere relatie ongezond. Hoe kan de uitwerking zo langdradig, weinig opwindend (en daarmee bedoel ik niet het lijf van Ashley Ryder), ergelijk slap en frustrerend depressief zijn? Omdat de film in slechts drie dagen geschoten is? De beelden van het eiland Sheppey zijn in ieder geval mooi en de cast speelt integer.