Canary (2018)

Zuid-Afrika
Muziek / Drama

geregisseerd door Christiaan Olwagen
met Schalk Bezuidenhout, Hannes Otto en Germandt Geldenhuys

De film speelt zich af in 1985 tegen een achtergrond van apartheid, religie en oorlog, en volgt een tienerjongen, Johan Niemand, die altijd wordt gepest vanwege zijn liefde voor Britse new wave-muziek en Boy George. Nadat hij wordt opgeroepen om de dienstplicht te vervullen, doet hij auditie voor het legerkoor de Kanaries. Op tournee ontwikkelt hij gevoelens voor een 'mede-Kanarie' en begint hij alles wat hij weet in twijfel te trekken.

• Vanaf donderdag 5 november in de bioscoop

Vanaf 5 november in de bioscoop (Cinemien)