On the Block (1990)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Steve Yeager
met Marilyn Jones, Jerry Whiddon en Michael Gabel

Libby is gestopt met het gebruiken van drugs en wil een bestaan als danseres najagen in het stadsdistrict in Baltimore dat bekend staat als 'The Block'. Maar in The Block is het leven hard en is iedereen slechts uit op overleven, en al gauw moet ook Libby vechten voor haar bestaan...

Meneer Bungel
Schijnt vooral (enkel?) de moeite waard te zijn van een beeld van het straatleven in Baltimore rond 1990. Uit een user review op Imdb:

''When originally released, this film, shot in vivid neon-absorbing Super 16mm by Erich Roland, offered a nearly documentary-like presentation of the seedy nightclubs and their denizens. Now, however, it serves more as a historical document.''