American Perfekt (1997)

Drama / Thriller

geregisseerd door Paul Chart
met Amanda Plummer, Robert Forster en David Thewlis

Jake (Forster) is op weg naar Utah. Hij is een psychiater die gelooft dat het lot zijn leven bepaalt. Hij neemt zijn beslissingen door een muntje op te gooien. Het probleem is dat zijn keuzemogelijkheden steeds gewelddadiger worden.

Vooral het eerste gedeelte van deze roadfilm was ongebruikelijk, onvoorspelbaar, intrigerend en zelfs hypnotiserend, maar helaas gooide de komst van Fairuza Balk roet in het eten en zag ik een ordinair verhaal over een excentrieke seriemoordenaar. In het bijzonder door Amanda Plummer, Robert Forster en David Thewlis werd bijzonder goed geacteerd.