The Return of Joe Rich (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Sam Auster
met Sam Witwer, Armand Assante en Talia Shire

Joe (Sam Witwer) geloofde in goed of fout... totdat hij zijn ontslag krijgt van zijn werkgever en zijn vrouw hem verlaat. Hij wil alles terug zoals het was en gaat naar Chicago om zijn oom Dominic (Armand Assante), die in de maffia zit, een bezoekje te brengen.

Een ironische lowbudget film over Italiaanse gangsters in Chicago, die niet geheel voldoen aan het stereotype beeld, al is hier sprake van een "sterke krachtige" moeder en een intimiderende familie. Geweldscènes en humor wisselen elkaar af. De cast speelt uitstekend.

Vreselijke maar dan ook vreselijke humor.

Na een stroef begin met veel flashbacks en onderbrekend door zogenaamde ex maffialeden die continue hun verhaal tussendoor blijven vertellen lijkt het erop alsof "The Return of Joe Rich" zal verzuipen in een rommelig en chaotisch scenario.
Toch wanneer men als kijker doorbijt en blijft kijken ontstaat er toch wel een aardige zwarte misdaad komedie. Apart filmpje.
Vooral Armand Assante blinkt uit in een ijzersterke rol als maffiabaas.

avatar van patrickman
zonder die achterlijk ouwe mannetjes en achterlijke ouwe filmpjes van ouwe bussen en trams vond ik de film best leuk zonder die shit had ik een 3,5 gegeven en vond ik het een leuk filmpje