Sound It Out (2011)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Jeanie Finlay

Gedurende de afgelopen vijf jaar sloot in de UK gemiddeld elke drie dagen een onafhankelijke platenzaak zijn deuren. Sound it Out Records is de laatste platenzaak van Teeside, een klein stadje in Noordoost Engeland. Het charmante winkeltje is een cultureel baken in een van de meest achtergestelde gebieden van Engeland. Met de hulp van een aantal muziekgekken en de bewoners van Teeside weet deze unieke plek zich wonderbaarlijk staande te houden. Documentairemaakster Jeanie Finlay groeide op in de omgeving van Teeside en weet een gevoelige snaar te raken met een eigenzinnig en intiem portret van een uitdunnend groepje muziekfanaten in een grauw stukje Engeland.