The Parson of Panamint (1916)

Western

geregisseerd door William Desmond Taylor
met Dustin Farnum, Winifred Kingston en Pomeroy Cannon

De burgemeester van Panamint besluit dat het voor de rust van het stadje goed zal zijn om een kerk te bouwen en een dominee aan te stellen. De beoogde dominee is Phillip Pharo uit San Francisco. Zodra hij arriveert, pogen de mensen die de controle hebben over de gokhallen in de stad hem weer uit de stad verjagen. 'Chappie' Elerton die de roulette beheert, daagt Pharo uit om roulette te spelen. Pharo accepteert en heeft dermate geluk dat hij uiteindelijk het hele casino gewonnen heeft. Hij verandert het paleis terstond in een kerk. Zijn vijanden rapporteren zijn gokgedrag aan de kerkelijke functionarissen en die ontheffen Pharo van zijn taak als dominee.